Exportadvies

Bent u op zoek naar exportadvies voor uw buitenlandse projecten? Dan bent u bij ons aan het juiste adres! Samen met u doorlopen we de verschillende stappen om tot een voor uw bedrijf passend en effectief exportadvies te komen. Tot deze stappen behoren onder andere het bepalen van een exportstrategie, de marktselectie, partnersearch, positionering en marktentree.

We kijken hierbij zeer kritisch naar het onderscheidend vermogen van uw concept, bedrijf of service, zodat we uw kans op internationaal succes zo nauwkeurig mogelijk kunnen inschatten. In een vervolgfase kunnen wij u ook ondersteunen bij de uitvoering van het opgestelde plan.

Meer over exportadvies:

Exportstrategie
Marktselectie
Partnersearch
Positionering

Marktentree

Het betreden van een nieuwe exportmarkt

Voor het betreden van een nieuwe exportmarkt wordt eerst gezamenlijk bepaald welke strategie qua marktentree voor uw bedrijf het meest wenselijk is. Dit kan een directe strategie zijn, waarbij geen derden worden ingeschakeld en rechtstreeks wordt verkocht vanuit de thuismarkt of een lokaal verkoopkantoor, of een indirecte strategie, waarbij wordt gewerkt met een agent, distributeur, piggy-back constructie of joint venture.

Een succesvolle marktentree

Daarnaast bekijken we welke marketing en sales activiteiten moeten worden uitgevoerd om het concept succesvol op de nieuwe exportmarkt te introduceren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de positionering van het concept: in hoeverre zijn er nog aanpassingen in onder andere storytelling, warenwettelijke aspecten, recepturen, design en website noodzakelijk? Ook zal er een marketingplan worden opgesteld met daarin de promotionele en communicatieve activiteiten voor marktentree. Met betrekking tot de sales activiteiten dient het verkooptraject te worden opgestart via een tussenpersoon of direct via de retailer, wholesaler of food service partner.

Wilt u meer uit uw exportactiviteiten halen?

neem contact met ons op