Exportadvies

Bent u op zoek naar exportadvies voor uw buitenlandse projecten? Dan bent u bij ons aan het juiste adres! Samen met u doorlopen we de verschillende stappen om tot een voor uw bedrijf passend en effectief exportadvies te komen. Tot deze stappen behoren onder andere het bepalen van een exportstrategie, de marktselectie, partnersearch, positionering en marktentree.

We kijken hierbij zeer kritisch naar het onderscheidend vermogen van uw concept, bedrijf of service, zodat we uw kans op internationaal succes zo nauwkeurig mogelijk kunnen inschatten. In een vervolgfase kunnen wij u ook ondersteunen bij de uitvoering van het opgestelde plan.

Meer over exportadvies:

Exportstrategie
Marktselectie
Partnersearch
Marktentree

Positionering

De positionering van uw exportconcept

Producten of diensten die op de thuismarkt een succes zijn, kun je zelden één op één doorvertalen naar het buitenland. Er dient namelijk rekening gehouden te worden met andere eetgewoonten, andere gebruiken, andere talen en andere wetgeving. Hierdoor zijn vaak aanpassingen in de positionering van het concept nodig, bijvoorbeeld wijzigingen in receptuur, fysieke verpakkingen of verpakkingsdesign. Of nog ingrijpender: aanpassingen in het positioneren op een andere doelgroep via een ander distributie en/of afzetkanaal.

TEN the export network zorgt voor de juiste positionering

Wij hebben ervaring met het aanpassen van food concepten naar diverse markten. Voor De Ruijter verzorgden wij bijvoorbeeld een design- en positioneringsaanpassing en voor Brinta was een aanpassing van de fysieke verpakking noodzakelijk. Kunt u ook hulp gebruiken bij de positionering van uw exportconcept? Neem gerust eens contact met ons op!

Wilt u meer uit uw exportactiviteiten halen?

neem contact met ons op