Innovaties en drijvers UK retail groei

Om bij te blijven met onze international food kennis bezoeken we jaarlijks een aantal beurzen. Eén van onze favorieten is de eerder deze week gehouden IFE, UK’s International Food and Drink event in Londen. Zoals op elke beurs staan hier exposanten met hun bestaande productlijnen en nieuwe introducties. Wat geweldig is op de IFE is het grote aantal innovatieve concepten dat afkomstig is van MKB bedrijven. Het gonst er letterlijk van de energie van al deze creatieve en ondernemende mensen. We hebben echt genoten van de pitches van 6 nieuwe food en drink concepten van 6 nieuwe bedrijven, de IFE geeft deze start-ups zo een podium om hun concepten te tonen. Ook de “Meet the buyer’ sessies waren erg populair, alsmede de natuurlijk wat minder internationale ‘Great British Kitchen’ presentaties. In de ‘Route to market’ sessies werden de 3 drijvers achter de huidige Britse Retail groei benadrukt: gemak, online verkoop en groeiende discounters – Aldi en Lidl hebben al respectievelijk 5,0% en 3,5% marktaandeel in de Britse markt en groeien gestaag door. The big 5 hebben het zwaar – op Waitrose na die doorgroeit en 5,2% marktaandeel heeft.

IMG_5347

Wilt u meer uit uw exportactiviteiten halen?

neem contact met ons op