Meer nieuws
11-02-19Edeka Zurheide – Welt des Genusses
31-10-18Spread-it …. No food to waste…
28-02-18Kwal op de menukaart?
08-01-18Tien jaar TEN: Op bezoek bij Mocca d’Or
07-12-17Tien jaar TEN – Op bezoek bij Heksenkaas
07-12-1780% ondersteunde bedrijven met export aan de slag
25-10-17Helsinki voor Hopsters
04-09-17TEN viert tienjarig jubileum
01-09-17TEN Food Trends
28-08-17Kansen voor kleine food merken
16-08-17Groene boodschappen bij KIWI
03-07-17Inside the box denken – een andere beleving van onboard maaltijden
03-06-17Zeeuwse bolussen naar Zuid-Korea
18-05-17Private Label ontwikkelingen in de internationale food markt
10-01-17Over bloemkoolpizza’s, mosselkroketten en virtual dining
18-11-16De Britse food retail vanuit inkopersperspectief
10-10-16Ontmoet LUCY op de Heyde Hoeve
06-09-16De opkomst van de ‘soft-hard’ discount
07-06-16Voorbereiden voor de Britse retail – 5 tips
22-04-16Alimentaria Barcelona – een Spaans onderonsje?
08-04-16Succesvol exporteren naar Scandinavië
06-11-15TEN scoort hoge ogen op Nationaal Export Event
14-10-15Enthousiaste reacties op TEN tijdens Food Valley Expo 2015
06-10-15Bezoek onze workshop op Food Valley Expo!
16-04-15Hoe vermarkt je een gezond food concept in het buitenland?
25-03-15Innovaties en drijvers UK retail groei
13-02-15Incompany training Intertaste
10-01-15Laat uw nieuwe exportjaar slagen!
20-12-14Foodhallen en Foodmarkt Amsterdam
16-12-14‘Stretch your mind’ – bijeenkomst HBO opleiding IBL
21-11-14De Markthallen van Rotterdam
24-10-14TEN verzorgt seminar op 10e editie Food Valley Expo
22-10-14TEN aanwezig op SIAL in Parijs
09-10-14Studenten Saxion University volgen TEN workshop
09-10-14Export seminar in Londen bezocht door TEN
09-09-14RTL7 geeft TEN podium in Ondernemerszaken!
15-04-14TEN co-organisator Food2Market workshop
31-03-14Overheid benoemt TEN als SIB-adviseurs
28-01-14ISM: de grootste zoetwarenbeurs ter wereld
10-10-13TEN participeert in Masterclass Food Internationaal
01-03-13Gulfood 2014: dit jaar nóg drukker en levendiger
15-11-12TEN participeert in handelsmissie Denemarken
On-the-go is on the rise
De Britse snackmarkt doet het met groeicijfers van bijna 4% op dit moment beter dan menig ander levensmiddelensegment. Consumenten blijken in te zijn voor snacks die inspelen op een brede behoefte: als premium verwennerij die je deelt met vrienden, een gemakkelijk tussendoortje als je onderweg bent of een gezonde snack die je geen schuldgevoel bezorgd. Ongeacht welke behoefte exact wordt vervuld, één ding blijft belangrijk: snacks moeten allereerst lekker zijn.
Snacks zijn een belangrijke categorie voor de retailer. De meerderheid van de snacks wordt op dit moment nog thuis genuttigd, maar er is een verschuiving zichtbaar richting de buitenshuis consumptie. Leveranciers zouden daarom moeten inhaken op deze trends en retailers hebben een rol te spelen in het aantrekkelijk houden van de aankoop van snacks in het supermarktkanaal. Een groot snacksegment is het chips- schap waar de smaak nog steeds de doorslaggevende reden van aankoop is. Avontuurlijke smaken als wasabi & gember, gegrilde steak en chimichurri zetten de trend en – met Kerst in het vooruitzicht – wat te denken van chips met geroosterde- biefstuk-met-rode-wijn smaak?
Het popcorn segment laat vergelijkbare opwaartse bewegingen zien met nieuwe merken als Propercorn for kids, en ook fruit- en groentechips, gedroogde vruchten, noten en zaden zitten in de lift. De laatstgenoemde profiteren van de groeiende invloed van gezondheidstrends en worden ook op andere momenten genuttigd zoals tijdens het ontbijt en als saladetopping. Andere groeisegmenten zijn de gezonde repen, de (trendy eiwitrijke) kaas- en vleessnacks (als voorbeeld Mr Porky Crispy Strips), rijst- en Itsu’s garnalencrackers, maar natuurlijk speelt de zoetwarenindustrie ook nog steeds een enorme rol in het snack segment. Mondelez’ wereldwijd leidende positie in chocolade, koek en snoep met merken als Cadbury, Oreo en Belvita illustreert dit. De ‘good for you’ snacks die inspelen op gezondheid en gemak en ook nog eens goed smaken trekken jongere consumenten, creëren nieuwe eetmomenten gedurende de dag en spelen in op de behoefte van legitiem snacken. Veel kansen om nader te ontdekken dus, want deze trend zal alleen maar verder groeien en niet alleen in Groot-Brittannië.
Bron: The Grocer, september 2017