Voorbereiden voor de Britse retail – 5 tips

Op dit moment zijn we druk bezig met het voorbereiden van afspraken met de grootste UK retailers. Dit doen we voor een aantal van onze opdrachtgevers. Hoe kom je de UK binnen? Het allerbelangrijkst is dat je een toegevoegde waarde concept hebt. Als je dat niet kunt bieden, kun je maar beter thuis blijven. Verder is het belangrijk om de verantwoordelijke Category Manager te benaderen, dus toegang tot het juiste netwerk is essentieel. Wij benaderen de inkopers met een teasende, maar bondig en duidelijke boodschap. Wees vasthoudend, maar blijf respectvol – de inkoper heeft meer aan zijn hoofd dan alleen jouw concept!. Als een afspraak is geregeld, dan beginnen de inhoudelijke gesprekken natuurlijk pas. Hier is het advies: bereid je goed voor, je krijgt maar één kans. Denk niet alleen na over jouw bedrijf en concept, maar vooral ook over de markt, de consument, de categorie, concurrentie, positionering en prijzen. Reken ook concreet voor wat ze aan jou gaan verdienen. Als het verhaal klopt is de kans groot dat je meer huiswerk op je bord krijgt, maar dat betekent vaak ook de start van een mooie nieuwe samenwerking.

Naamloos

Wilt u meer uit uw exportactiviteiten halen?

neem contact met ons op