Export IceKitchen naar Nederland

IceKitchen is een Engels bedrijf dat heerlijke, natuurlijke ijslolly’s maakt op basis van pure ingrediënten en echte stukken fruit. Het bedrijf wil een internationale marktpositie verwerven en koos Nederland als eerste exportmarkt. Hoe kun je een merk succesvol in Nederland introduceren?
[wpseo_breadcrumb]

Aanpak

Allereerst is gekeken naar de merkuitgangspunten van IceKitchen en de ambities van het bedrijf. Aangezien de Nederlandse markt onze thuismarkt is, kostte het weinig moeite de markt en diverse spelers in kaart te brengen voor wat betreft het ijsschap, de trends op het gebied van ijsconsumptie en concurrentie. De eerste stappen voor IceKitchen in de markt waren een introductie bij Jamin en zeker ook Marqt, wat qua positionering en doelgroep naadloos past bij IceKitchen. Om toch een bredere doelgroep te kunnen bereiken zijn daarna de grote retailers benaderd. Het is al snel gelukt om een mooie positie bij Jumbo te verwerven.

Resultaat

Op dit moment staat IceKitchen met 4 smaken (peach/hibiscus, strawberry/white chocolate/ black pepper, oranges/lemons, raspberry/fresh mint) op het schap bij Jumbo in Nederland. Dit is een prachtige uitgangspositie, waarna naar verwachting andere retailers en andere ketens zullen volgen.

Neem contact met ons op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Mail Janet

Mail Albert

Contact pagina

Deze website houdt statistieken van uw bezoek bij. Wij gebruiken hiervoor Google Analytics, maar zonder persoonlijke gegevens door te geven. Geef hier uw keuze aan.